Eurovision 2021’in provaları tüm hızıyla devam ediyor. Provaların dördüncü gününde Gürcistan, Arnavutluk, Portekiz, Bulgaristan, Finlandiya, Letonya, İsviçre ve Danimarka’yı izledik. İşte ekibimizden provalar hakkında detaylar;
– GÜRCİSTAN –
Tornike sahnede yalnızdı. Sade bir sahneyle başlandı. Mavi duman ve kızıl alrv efektleri sahneye gittikçe hakim oldu. Şarkı sözlerinin bir bölümü önce Tornike’nin üzerine sonra da sahnedeki büyük ekrana yazıldı. Tornike zaten çok iyi bir şarkıcı. Şarkı çok yavan kalacak diye düşünüyordum ama Tornike ve ekibi çok iyi bir iş çıkarmış. Yeterli olacak mı, bekleyip göreceğiz…
Güneç
Sahne bu sene moda olan karanlık tonlarda. Şarkımız solistin sahnenin arkasında şarkıyı söylemesiyle başladı. Ardından sahnenin ucuna kadar söyleyerek geliyor. Tamamıyla karanlık bir ortam. Arka ledlerde bir kaç görüntü görüyoruz. Sahnenin ucuna bir platfrom geliyor. Onun üzerine oturarak şarkıyı söylemeye devam ediyor. Üzerine şarkının sözleri yansıtılıyor. Romantik, karanlık bir ortam yaratılmış…
Sorun şu ki; ikinci provada şarkıyı söyleyiş stilinde bir problem mi vardı emin olamadık. Aslında sesi güçlü bir sanatçı. Fakat yarı final sonunculuğu geliyor diyebiliriz
Burak
Karanlık bir arkaplan ile başlayan performansta mavi renkler ön plana çıkıyor. Tornike, şarkıyı baştan sona tek başına sahnenin ortasında söylüyor. Beyaz bir gömlek ve siyah bir pantolon giymişti. Klipteki kıyafetin aynısı diyebiliriz. Şarkının ikinci kısmında ortaya doğru yürüyor ve arka plandaki Led ekranda Gürcüce bir cümle ve my love yazıyor. Sahnede led bir kutu var o kutuya oturuyor şarkının ortasında. Tornike’nin vücudundan yazılar yansıyor. Şarkının son kısmında kamera etrafında duruyor ve performansı bitiriyor. Ses performansında ise özellikle ikinci provada oldukça sıkıntılı bir performans sergiledi.
Cevat
– ARNAVUTLUK –
Rengarenk dumanlar, ışıltılı bir kostüm, kuvvetli bir şarkı, sahnede yalnız bir Anxela. Muhteşem bir ses. Ama kıyafeti hiç beğenmedim.
Güneç
Şarkının ilk noktasında arkada bir kırmızı duman havaya çıkıyor ve Anxhela’nın silüetini karanlık olarak görüyoruz. Benzetme yapmayı çok sevmesem de, genel duruş açısıyla Foureira ve Iveta karması diyebilirim. Anxhela’nın üzerinde taşlardan oluşan bir kıyafet var. Yürüyerek sahnenin önüne doğru geliyor. Bir iki ufak dans hareketleri görüyoruz… En sevdiğim şeylerden biri de kullanılan renkler. Mavi/yeşil arası bir tonla kırmızı ağırlıklı bir sahne görüyoruz.
Burak
Vokal olarak neredeyse hiç sorun yok. Tek sorun özellikle ilk provada kıyafetindeki taşların birbirine çarpma sesini mikrofonda duyduk. Arnavutluk’un finale çıkacağına hiç şüphe yok. Son derece iyi bir performans ve şovdu.
Swarowski taşlı mini elbise ile karşımıza çıkıyor. Sahnede tek başına yer alan Anxhela Peristeri, arka vokal performansı için kayıt performansından faydalandı. Şarkıya başlarken kırmızı dumanlar yükseliyor ve soliste gölgelendirme efekti veriliyor. Şarkının bass kısımlarında ise kırmızı ve mavi buharlar arkaplanda yükseliyor. Solistin kamera ile kontağı oldukça iyi ve sürekli yakın çekim yapılıyor. Uzak çekim yapıldığı anlarda ise ışıklandırmalar önplana çıkarıldı. Kırmızı ışıklandırma ön planda diyebiliriz. Bu demek oluyor ki Sacha Jean Baptiste kendi tasarımlarının üzerine hiçbirşey katamıyor. Fuego’da ne yaptıysa diğer ekiplerinde de hep bunlardan esintiler uygulamaya çalışıyor. Ses performansı da oldukça başarılı. Tek eksik detay makyajsız bir şekilde sahnede bulunması.
Cevat
– PORTEKİZ –
1930’lu yıllarda New York’da bir jazz bardayız. Sahnede erkek Anastacia. Oo birden önce mavi sonra alev rengi bi sahne bizi karşılıyor. Birden ışıklı bir şehir silueti eşliğinde ışıktan insanlar koşturuyor ve en son orkestra çıkıyor. Vokal performans zaten iyi. Portekiz ile ne âlâka anlamadım ama güzel, bakalım ne yapacaklar.
Güneç
Ulusal final ile neredeyse aynıydı. Vokal olarak ve teknik olarak sorunsuz ilerliyorlar. Her ne kadar şarkının fanı olmasam da görsel şov olarak ve led kullanımı olarak bence en en iyilerden birini izledik. Özellikler led kullanımı olarak…
Burak
Performansımız siyah beyaz başlıyor, ardından mavi ışıklara dönüyoruz. Arka plandaki büyük ledde sahneye yakın kısımda enstrüman çalan insan silüetleri görüyoruz. Led’in kullanımı ve ekiple iletişimi bu açıdan çok başarılı olmuş. Ardından sarı/turuncu tonlarına döndüğümüzde arkadaki ledde bir kadın figürü de görüyoruz. Solistimiz ana sahneden, küçük sahneye doğru yürüyor. Şarkıya orada devam ediyor. Bu sırada invisible led denen ekranın da kullanıldığını görüyoruz. Akşam, sokak lambaları yayanarken sarı/turuncu tonlarında yürüyen insan figürleri var. Görsel&şarkı uyumu son derece güzel. Ben jüriden yüksek oy alabilecek bir şey izlediğimizi düşünüyorum.
– BULGARİSTAN –
Büyülendim. Baştan sona ağzım açık izledim. Masalsı bir performans. Şimdiye kadarki en iyi sahne. Göl, uçurum, yıldızlar, akan altın tozu, hangi birini sayayım, müthiş yaratıcı. Victoria müthiş bir solist zaten, teatrikal bir yönü de var. Balad kazanacaksa bu. Eski fotoğraf detayı da çok güzel.
Güneç
Victoria bizi, okyanusun belki de hiçliğin ortasında yüzden bir kayanın üzerinde karşılıyor. Altta durgun su, üzerinde kaya savruluyor, arka planda sadece yıldızlar… Kayanın üzerine oturmuş, yanında babası ile olan fotoğrafı duruyor. Kayanın bir köşesinden sürekli bir tutam kum sürekli havaya fışkırıyor. Bunu iki şekilde yorabiliriz; kaya su alıyor ve batıyor imajı olabilir ya da ilk düşündüğüm sands of time… İki versiyon da çok güçlü. Hatta belki ikisi de olabilir. Genel olarak ben çok beğendim. Şarkının ruhunun güzel yansıtıldığını düşünüyorum.
Burak
– FİNLANDİYA –
Provayı ikinci kez izlediğimde bayıldım (ilk seferinde çok birşey anlamadım). Çocuklar siyah kostümleri ve korku filmlerinden çıkma makyajları ile yıkılıyorlardı. Hiperaktif enerjileri hiç azalmadı. Sahnenin her noktasını kullandılar. Şarkıyla uyumlu alev detayları, dev ekranda grup üyelerinin görüntüleri, ve en sondaki o çığlık WAOOOWW…İlk beşe hoşgeldin Finlandiya…
Güneç
Ulusal finalde performansını gördüğümüz ülkeler genellikle ESC provalarında tahmin edilebilir oluyor. Finlandiya da bunlardan biri. Neredeyse aynı performans, vokal olarak iyiler. Çok fazla yenilik açısından söyleyebileceğim bir şey yok. Büyük sahneye çok güzel entegre olmuşlar
Burak
– LETONYA –
Yeşiller Samanta’ya çok yakışmış. 3 kadın vokalist te aynı renk giyinmiş. Aşırı cafcaflı bir sahne kullanmışlar. Performansın sonunda sahnenin tepesinde Samanta ile beraber sanal bir el aynı Kraliçe hareketini. Samanta’nın vokal gücü zaten tartışamayız, bu provada da şaşırtmadı.
Güneç
Öncelikle şarkının aranjmanında bir kaç değişiklik var. Daha önce böyle bir versiyon dinlediğimizi hatırlamıyorum. Performansımız Samantayı tersten, tepeden gördüğümüz elleriyle kafasında taç yaptığımız bir açıdan başlıyor. Üzerinde zümrüt yeşili, yaka kısmı taş ve tüylerle kaplı bir abiye elbise var. Yine üç back vokali bildiğimiz kıyafetlerinin yeşil versiyonu ile eşlik ediyor Samanta’ya.
Burak
Vokal performansı olarak çok iyi fakat sahnede kullanılan sarı grafik Samanta’yı yutuyor. Yakın plandan izlemiyorsak, Samanta’yı seçmek zor oluyor. Çok kötü bulmadım fakat çok da beğenmedim.
– İSVİÇRE –
Parça ilk başlangıçta çok etkilemiyor. Gjon’un ses gücü zaten belli. Sahnede gümüş rengi, uzay konseptli bir atmosfer oluşturulmuş. Gjon’un kostümü de buna uygundu. Ve şarkının zirve yaptığı o bölüm geldi. Gjon burada yeteneğini konuşturdu. Şarkıya hareket getirmek için koreografi de eklemişler. Şarkı tamamen Gjon’un vokal yeteneğine bakıyor.
Güneç
Gjon’u beyaz bir platform üzerinde, siyahlar içinde görüyoruz. Genel olarak lirik dans diyebileceğim bir kaç hareket yapıyor ve şarkıyı icra ediyor. Kamera açıları tam olarak Sacha Jean-Baptiste’den alışık olduğumuz açılar. Fakat Gjon şarkısı çok iyi söylüyor. Siyah beyaz ağırlıklı bu performans kazanma adayı olabilir diyorum
Burak
– DANİMARKA –
Jesper ilk seferinde provayı yarıda kesti. 2 dakika sonra geri döndüler. 80’lerin disco konsepti beklendiği gibi sahnede kullanılmıştı. Jesper mor ceketi ve gri pantolonu, Laurits ise gümüş rengi takımıyla ayrı platformlarda performanslarını gerçekleştirdiler. Jesper bir ara sahnede koşmaya başladı. Jesper vokal olarak şarkıya yeterli bir performans sergiledi.
Güneç
Bir başka ulusal finalden gelen ülke olan Danimarka, tam anlamıyla ulusal finalde gördüğümüz performans ile geldi. Vokal ve şov açısından bildiğimiz bir şeyi izledik fakat yine de final için işlerinin zor olduğunu düşünoyrum
Burak
Haber: Cem Bulut